fbpx

Hotjar- Analyse & Feedback

Blogg om Digital Markedsføring

Hotjar- Analyse & Feedback

https://magazine.seats2meet.com/hotjar-looking-creative-director/

Nylig fikk jeg øynene opp for analyseverktøyet Hotjar. Verktøy som Google Analytics gir deg god innsikt om trafikken på siden din, gjennomsnittstid, hvor de kommer fra osv. Det man ikke får se her, er hvordan forbrukerne ser på siden din. Dette er mulig med Hotjar.

På deres egen nettside skriver Hotjar at istede for å gjette kundenes oppførsel på siden kan du her se hvilke sider de liker, hvor de klikker, hvor de skroller, hva som interesserer de og hva som ikke gjør det. Du kan spille videoer av forbrukerne som viser hvordan de beveger seg og hva som får dem til å gå ut fra siden. Dette gjør at du lettere kan sette opp bloggen eller nettsiden på en måte som forbrukerne ønsker å se siden din på.

La oss se på noen av funkjsonene:

Heatmaps


Heatmaps viser deg forskjellige bilder over hvor leserne klikker på siden din, hvor de beveger seg og hvor langt ned oppmerksomheten deres rekker. Du kan også se hvordan forskjellen er ut i fra hvilken enhet forbrukerne er på. Ved å se på disse varmekartene kan du forstå hva forbrukerne vil ha, hva de bryr seg om og hvordan de samhandler med nettsiden din.

Recording


Ved Opptak har du muligheten til å se akkurat hvordan forbrukeren ser skjermen sin. Du kan se hvordan pilen flytter seg, hvor de stopper opp, hva de skroller forbi. Hvor og hvordan de klikker seg videre fra innlegg til innlegg eller side. Ved å ta i bruk denne informasjonen kan du prøve å tilrettelegge innholde og design på en måte som passer bedre til lesernes navigasjoner.

Funnel


Ved å se på traktene har du muligheten for å forbedre og teste, ved å identifisere hvilke sider og hvilke steg de fleste leserne forlater siden din på.

 

Feedback
Ved å bruke feedback funksjonen, gir du leserne en enkel måte å gi fra deg en tilbakemelding til siden din. Her kan du se hva de liker og missliker, identifisere eventuelle problemer eller mangler og å finne muligheter å vokse og forbedre seg på.

Bruker du Hotjar til din/bedriftens nettside? Del gjerne dine erfaringer i kommentarfeltet!

Kilder:
https://www.hotjar.com/
Bilde:
https://magazine.seats2meet.com/hotjar-looking-creative-director/

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.