fbpx

Blogg

Blogg om Digital Markedsføring

Sosiale mediers egne måleverktøy

Det er ikke alltid nødvendig å bruke avanserte måleverktøy (selv om det anbefales) for å måle effekt av innlegg. I mitt forrige innlegg skrev jeg om «hvordan måle effekten av innholdsmarkedsføring«. I dette innlegget skal jeg vise hvordan de forskjellige sosiale mediene kan vise dette på innleggene dine. Facebook Facebook gir deg en oversikt over…
Read more

Hvordan måle effekten av innholdsmarkedsføring

Vanskelig å vite effekten innholdsmarkedsføringen faktisk har på merkevaren? Det er du ikke alene om. Generelt sett er det en utfordring. Det handler ikke bare om hvor mange klikk man har, men hvor mange av klikkene som er verdifull. Ekrann skriver i analysen.no at måleparameterne først og fremst handler om rekkevidde- hvor mange man når-…
Read more

GDPR- det nye konkurransefortrinnet

Akkurat nå virker GDPR gjerne skummelt og stressende for mange. Men hva om jeg forteller deg at den kan gi deg store konkurransefortrinn? Ved å tydelig vise at du har kontroll over person data, være transparent og ikke minst utnytte GDPR for markedsmulighetene den egentlig tilbyr- vil du kunne øke kredibilitet og styrke merkevare. I…
Read more

Design Sprint- shortcut innovation

Tenkt om du kunne spole frem i  fremtiden og se ditt ferdige produkt og kundens reaksjoner, før du gjør noen dyre, skumle forpliktelser? Høres kanskje for godt ut til å være sant?  Sprint er en 5-dagers prosess for å svare på kritiske forretningsspørsmål gjennom design, prototyping og testing av ideer med kunder, skriver utviklerne Google…
Read more

Salgstrakten- fra prospekt til kunde

Jeg har laget en video om Salgstrakten, også kalt Sales Funnel, og om hvordan den fungerer. Håper du likte videoen og at du nå kan gå ut å lage gode salgstrakter. Gi meg gjerne tilbakemelding på videoen!   Kreditt: dmc.buroventures.com    Bilde: https://audienceops.com/a-basic-content-marketing-sales-funnel/ 

Messenger bot- den nye markedføringstrenden

Messenger vil ta over for Email markedsføring over de neste årene, forteller Ezra Firestone i en livestream med Thomas Moen. Idag er Email og Annonser hoved kommunikasjonskanalene, men vi ser at messenger blir en mer disruptiv kanal som trekker til seg flere funksjoner. Messenger er på vei til å bli kommunikasjonskanalen bedrifter kommer til å bruke…
Read more

Sosiale Mediers Egenart

Når du hører sosiale medier, tenker du gjerne på det som en felles fortegnelse for de forskjellige sosiale plattformene vi har. Det mange derimot glemmer, er at disse plattformene ikke er like. Markedsførere og bedrifter kan ha en tendens til å poste en kopi av samme innlegg på de forskjellige plattformene- noe som ikke er…
Read more

Ny Snapchat- bra eller dårlig for bedrifter?

Har du fått den nye oppdateringen på Snapchat? Som du kanskje selv har erfart eller hørt fra de rundt deg, har Snapchat gjort store endringer i designet sitt. De har delt inn venners innhold, og annet innhold (discover) hver for seg.  Det har vært store protester, og det er helt klart at vi forbrukere ikke…
Read more

Ecosia- har de en sjanse mot Google?

Google er den mest brukte søkemotoren i verden og er godt kjent av de fleste. Du hører oftere «google det» enn «søk det opp», og det er nettopp fordi plattformen har trengt seg inn i hverdagen vår. Ikke bare er Googlesøk en vane, men vi er positivt innlåst i deres søkeunivers. Dette gjør det vanskeligere…
Read more

Filterbobler- manipulerer vi oss selv?

“A squirrel dying in front of your house may be more relevant to your interest right now then people dying in Africa” – Mark Zuckerberg… …Siterte Eli Pariser  i sin TED-talk (se hele TED-talken i slutten av innlegget). Videre utover i presentasjonen forteller han at vi beveger oss mot en verden der internett viser oss…
Read more