Messenger bot- den nye markedføringstrenden - Maylinn Gullmark
Messenger bot- den nye markedføringstrenden

Messenger bot- den nye markedføringstrenden

Messenger vil ta over for Email markedsføring over de neste årene, forteller Ezra Firestone i en livestream med Thomas Moen. Idag er Email og Annonser hoved kommunikasjonskanalene, men vi ser at messenger blir en mer disruptiv kanal som trekker til seg flere funksjoner.

Messenger er på vei til å bli kommunikasjonskanalen bedrifter kommer til å bruke for å være i kontakt med følgerne. Foodora, Uber, Tinder, Blomsterbutikker, bilbedrifter osv. kommer til å trekke seg inn i appen. Du kan kjøpe produkter, booke flyturer, finne dates, og få rask informasjon fra bedriftene.

Hva og hvorfor?
Messenger bot vil gjøre det mulig for din Facebook-side å sende ut automatiske meldinger og responser til brukerne. En slik bot lar deg ønske nye brukere velkommen, sende dem innhold, booke møter, merselge m.m., uten at du engang trenger å være tilstede.

Hver dag blir det vanskeligere å vanskeligere å nå ut til publikumet ditt, skriver ManyChat (side for å lage Messenger Bots). Færre mail blir åpnet og sosiale media får mer og mer «støy». Facebook Messenger bot løser dette problemet med å skape en privat kanal for kommunikasjon med hver enkelt bruker. På messengers egen side poengtere de også at 56% av oss heller vil sende en melding enn å ringe kundeservice- så hvorfor ikke være tilstede?

Flere hopper på trenden
Blant annet The Wall Streat Journal har hoppet på Messenger bot trenden. Her gir de tilgang til daglige oppdateringer, breaking news og live markedsdata. De har over de siste 14 mnd oppnådd 130K aktivt daglige brukere gjennom Messenger. Mercedez-Benz Middle East, gjorde det mulig for kundene å utforske, ta spørrekonkurranser for å lære hvilken SUV som best passet deres kjørevaner, og tilslutt bestille en prøvekjøring. Du kan lese flere suksesshistorier HER.

Hoppe på trenden?
Facebook Messenger bot er fortsatt relativt nytt på markedet, og det er ikke kommet noe særlig med konkurranse eller kostnader rundt det. Jeg personlig ser store muligheter ved denne type markedsføring. Det gir bedriften din en mulighet til å snakke med kunden, på deres premisser, uten at du selv er tilstede. Mulighetene er mange, og man kan pøse på med verdi på verdi- og til og med selge produkter eller tjenester rett fra appen. Det vil også være lettere å finne de rette kundene, da det skapes verdifulle interaksjoner.

Hva tenker du om Facebook Messenger bot? Vil du anbefale/selv hoppe på den fremvoksende trenden?

Legger tilslutt med en video hvor Mark Zuckerberg selv forteller om dette:

 

Ressurser:

 

 

Please follow and like us:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.